3/22/2014

Visited The Biology Major Building

My friend brought me to the biology major building to see her mice. She is in biology and psychology major. We had a brunch together, and she asked me to see her mice. So, I went there with her!!
Since I am not taking any science course classes, it was a first time for me to visit there. There are some animals.
私の友だちが生物学の研究室に連れていってくれました。彼女は、生物学心理学を専攻しており、今日一緒に朝食を食べたときに彼女のネズミを見たいか、と誘われたので一緒にいきました。私は文系で、理系の科目は全く取っていないのでその建物に入ること自体初めてでした。動物がいくつかいたので紹介します。

       
Frogs (カエル)             Fish(海水魚)


There are options in biology, which are mice or aquatic creatures which are frogs and crayfishes. She chose mice and studying about them. There are lots of mice!!
生物学では、ネズミか水中生物(カエルかザリガニ)を選べるらしく、彼女はネズミを研究しています。たくさんネズミがいました!!

Those cages are all for mice.
これらには全てネズミが入っています。

         
I touched a baby mouse! This mouse is 21 days old. Such a cute mouse!! ♡
赤ちゃんネズミに触らせてもらいました。この子は生後21日だそうです。すっごい可愛い!!♡

My friend told me that she needs to kill some mice, and she has killed 35 mice. They can live about 3-4 years, but their longest life is about a year for them in this school . When she began to study about mice, she named all the mice. But she stopped it because it makes more sad when she needs to kill them. It is sad, but it is impossible to keep all of them at campus..
彼女たちはこれらのネズミを何匹か殺さなくてはならないと教えてくれました。彼女はこれまで35匹殺したそうです。ネズミは普通3年から4年生きられるそうですが、この大学では長くて1年の命だそうです。彼女が研究を始めたときは全てのネズミに名前をつけていたそうですが、殺さなくてはいけないときにとても悲しくなるのでもう番号だけつけているそうです。とても悲しいですが、全てのネズミを飼うことはできない。。そう教えてくれました。

When they kill the mice, they break their neck. It sounds hurt, but she told me that it is more human way to kill them. I thought that it is difficult to study about animals just because they are so cute.
ネズミを殺すとき、首の骨をおって殺すそうです、とても痛そうですが、これが一番人道的な殺し方らしいです。彼女の先生曰く、昔は机に叩き付けて殺したりもしていたとか。。薬を使うと遺伝子に影響してしまうため実験動物には使えないそうです。ただ可愛いという理由だけで動物について研究するというのは難しいんだろうなと思いました。

2 件のコメント:

  1. 若い人の探究心には脱帽。馬からネズミまで大丈夫、当方馬を触るくらいは平気ですがネズミは無理です。巳年でありながらヘビはもっとアウトです。加計の職員住宅で洋服ダンスの裏にネズミが潜んでいて大騒ぎ、また外への空気穴にセキレイが巣をしていてそこにヘビがヒナを取りにぶら下がっていてこれも大立ち回りでした。萌ちゃん春休みに入ったようです。

    返信削除
    返信
    1. 家で小さい頃からハムスターを飼っていたからでしょうか。この手のネズミは平気なんです(^^) 日本は小学校から大学まで学生は春休み真っ只中ですね!! 友人の多くが旅行に行っていて羨ましいなあと思いながらこちらでは授業を受けています。

      削除