3/13/2014

Japanese Dinner Party with My Chinese Friends



Hi! I heard that Japan had a huge earthquake today. I was really surprised and worried about my family and friends. But they were ok, so I am relieved.
I hope everyone are fine!!
こんにちは。今日、日本で大きな地震があったと聞きました。とても驚き、家族と友だちを心配しましたが、みな無事だったようでとても安心しました。怪我人などがないことを祈っています。

Today, I had a dinner with my Chinese friends, and I made some Japanese food. I cooked Rice, Tonkatsu(flied poak), Sumashijiru(Soy souse soup) and mitarashidango(rice cake). I am glad they liked the dishes!!
今日は、中国人の友人と一緒に夕食を食べ、私は日本食を振る舞いました。白飯、トンカツ、野菜と卵のすまし汁とみたらし団子を作りました。2人ともとても気に入ってくれて嬉しかったです!!

       


Tomorrow, they will cook Chinese food for me!! I am so excited!! :D
明日は二人が私に中国料理を作ってくれるそうです!! すごく楽しみです♪

1 件のコメント:

  1. 1週間以内に最高で震度4の余震があるかもとの報道。今朝は避難場所を確認して、皆を送り出しました。

    返信削除