3/29/2014

Ross Dress For Less

Hi! I went to shopping with my friend today.
My aim was not shopping, but I found a pretty cardigan, so I bought it :)
今日は友だちと買い物に行ってきました。
出かけた目的は買い物のためではなかったのですが、可愛いカーディガンに出会ったのでゲットしました :)


In America, there are shops which sell clothes cheaper than the original prices. There are famous brand clothes too!! We do not have that kind of shops in Japan, so I love it so much!!
This cardigan was cheaper than half price of the original price!! Isn't it great?? I do think that we should definitely have this kind of shops in Japan too!! :D
アメリカには普通の値段よりも安い値段で服や靴などを売っているお店がいくつかあります。アウトレットではないんですが、いわゆるオフプライスショップというお店です。有名ブランドも普通に安くなっているのでとってもお得です! 日本にはこの手のお店は存在しないので、こういうお店での買い物は最高です!!
このカーディガンも半額以下でした。日本もこういうお店があればいいのにとすごく思います!!

By the way, cherry blossom trees are full bloomed now!! It is so beautiful! :D 
Bad thing for many people is there are much pollen. I talked with my friend today, and she told me that she has a headache because of the pollen.
Today, it is rainy, so I just took some pictures in rainy. But I am invited for a cherry blossom party tomorrow, so I am excited about it and hopefully it will be a good weather tomorrow!!
ところで、アメリカの桜も満開です!! とても綺麗なのですが、花粉がすごく飛んでいるようです。今日友だちと話をしていて、彼女は花粉で頭痛がすると言っていました。私は幸運なことに花粉症ではないので、普通にしていると分からないのですが、今日買い物から帰ってきたら机がなんだか誇りっぽくなっていたのでティッシュで拭いてみると真っ黄色!! きっとあれは花粉なんでしょう!!!!
今日は生憎の雨模様なので雨の中写真を数枚撮っただけなのですが、明日は日本語クラスのみんなとお花見なので天気が良いことを願います!!

 
桜のトンネル♡

2 件のコメント:

  1. オフプライスショップ初めて知りました。前ボタンでなくダッフルコートのような雰囲気のカーディガンよく見つけましたね! キャンパスの桜見事です、駐車中の車と桜以外人影が無いのは雨のせいですね! 道路上の黄色の矢印、当然車は右側通行、ニュージーランドは左側通行で、後者の方が日本はなじみます。

    返信削除
    返信
    1. 今日はお祭りだったので、キャンパス内にたくさん人が集まっていました!! アメリカは車の助手席も日本車と逆なので、何度か運転席の方に乗ろうとしてしまい友だちと大笑いしたことがあります。ニュージーランドでは味わわなかった違いですね。

      削除