3/24/2014

I love Skype!

Hi! In the life at the other country, Skype is really convenient and useful!
I use it to talk with my family since I came here. Since there are only 3 Japanese students now, talking with my family is only the time when I talk in Japanese.
こんにちは。他の国で暮らしていると、スカイプというのは何て便利で役立つものだろうと感じます。私はこちらに来てから家族を話をするときはスカイプを使っています。現在、この大学には日本人が3人しかいないので、親と話すとき=唯一日本語を話すときです。

When I decided to stay here for one more semester, I used it a lot to communicate with my family. It is really hard to decide it in a short time with just using e-mails. But we can actually talk through Skype. So it is really useful, and I could decide to stay in a few days.
私がここにもう1学期滞在することを決めたときも親と連絡を取るためにたくさん使いました。これがメールだとなかなか大変なのですが、スカイプを使うと実際に話ができるので短い期間の中で決めることができました。

The Best thing is it is free!!
Today, I got a call from my friend who is living in India. It was 2am in India, but she found that I was online and called me!! We can see faces each other too, so we can feel closer than the actual distance!! I have not met her for almost two years, but we are still keeping in touch like this. :)
これの最もいいことは無料だと言うことです。
今日は、インド人の友だちから電話が掛かってきて話しました。インドは朝の2時だったみたいですが、私がオンラインになっていることを見つけてかけてくれました。声だけでなく、お互いの顔も見れるので、実際の距離よりもお互いを近くに感じることができます。彼女とはもう2年程会っていないのですが、こうやって今でも連絡を取り合っています。

 When I went to New Zealand for three months in high school, I did not have any SNS such as Skype. And the way to communicate with my family was only through e-mail. I believe it was good because I could enjoy the lifestyle at there without any "interference" from Japan. But today, these kinds of Internet Services are really big and we knew that how convenient it is.
私が’高校時代に3ヶ月間ニュージーランドに留学したときには、スカイプのようなサービスについて全く知りませんでした。だから親と連絡を取る手段はメールだけでした。家族と連絡をとることがほとんどない生活だったことはとても良かったと今でも思っています。しかし、今はインターネットがとても普及しており、それがどんなに便利かを私たちは知りました。

It may be bad if we become addict to those services, but it is really good service with using good ways!! It makes the world smaller, and I can keep contact with more friends from all over the world!!
中毒になってしまったら厄介ですが、賢く使えば本当に便利で最高なサービスだと思います!! 世界を小さくし、世界中の友だちと繋げてくれています!!

4 件のコメント:

  1. 貴女のニュージーランド留学察していましたが、3ヵ月も行っていたのは知りませんでした。妹さんの3ヵ月留学は、貴女がインドへ平和学習に出かける前でした。英語も国によって独特の発音があって、ヒヤリングも結構難解でしょう!狭い日本ですら地方の方言がありますから・・

    返信削除
    返信
    1. 妹も私と同じ留学先に高校でNZへ留学したんです。英語の発音は本当に違いますね。。NZ英語、イギリス英語、アメリカ英語。。今いる所はアメリカ南部なんですが、今まで聞いた英語の中で私にとって一番聞き取りにくい英語です(^^;)

      削除
  2. こんにちは。真由ちゃんのブログずっと拝見しています。貴女の逞しさ、行動力、柔軟な思考にいつも敬服。私にも20代はあったのに、何という違いかと思います。前回生物学研究室の様子、私もこんな実験に関わっていたので懐かしい写真でした。食生活の手抜きをしないで頑張っている様子も、親世代には安心材料ですよ。

    返信削除
    返信
    1. こんにちは。コメントありがとうございます!! 私は完全に文系なので違う分野の学生に見せてもらいとても興味深かったです。食事も前セメスターはほとんど作らなかったんですが、今セメスターはたまに作っています。学食のご飯を毎日食べていると日本食がやはり恋しくなります。

      削除