3/30/2014

Cherry Blossom Festival

Hi! Today, there was a cherry blossom festival at the Wesleyan College. It started before 5:00pm and lasted until 8:30pm. I was invited by the Japanese class students to join the festival, I cooked some Japanese dishes and joined the picnic!!
こんばんは。今日は、学内で桜祭りがありました。学内とはいっても地域の方たちがたくさん集まる地域のお祭りです。夕方5時前から始まり、8時半頃までありました。私は、日本語クラスの学生さんから一緒にお花見をしようと誘われていたので、日本食を作って持っていきました。

I made Chirashi-zushi(a kind of sushi) and Kara-age(Japanese style fried chicken).
ちらし寿司と唐揚げを作って持っていきました。


I was so happy they liked the dishes!! :D
みんな美味しいと言って食べてくれたのでとても嬉しかったです!!

It was like a party!! XD

   

Probably, the party lasted until the end of the festival, but I needed to leave to take care of horses. At the end of the festival, there were fireworks。So we covered their ears to protect them from the big noise.
きっとお花見はお祭りが終わるまで続いたのでしょうが、私は馬のお世話をするために途中で抜けなければなりませんでした。お祭りの最後に花火があるのですが、馬の耳に耳栓をして大きな音から馬たちを守るためです。

the view of the estival from the barn. :)

 
Fire works from the barn :D
It was a good day today!!
厩舎から花火を見ました。

2 件のコメント:

  1. キャンパスでの桜まつり晴れてよかったですね! 青空の元、芝生で車座になり持ち寄った数々の飲食物、イチゴ・ちらしずし・から揚げそしてそしてシャンパンもあり完璧!! 楽しかったでしょう、でも馬の世話もで忙しかったですか・・ちゃんと打ち解けていて感心しました。こちら来週の日曜日、廿日市観光協会主催の桜まつりがあり少しだけ手伝ってきます。

    返信削除
  2. シャンパンに見えるのは実はジュースなんです。私たちもお酒?!ってびっくりしたのですが、アルコールではありませんでした。馬術部の友だちは毎年馬に耳栓をしないと行けないから桜祭りには参加したことがないと言っていました。だから少しでも参加できた私はラッキーだったな。。と(^^) 日本も各地で桜祭りが開かれる時期ですね!!

    返信削除