3/20/2014

cherry blossoms are blooming!

Hi! How are you doing?
Spring is definitely coming, and I wore short pants today!
こんばんは。皆さんいかがおすごしですか?
春は確実に近づいてきており、今日は私は短パンで過ごしました!

Cherry blossom trees on campus are blooming, and we can see some flowers now!
学内の桜も開花し始めました!


       

These are all cherry blossom's trees! I am excited to see all the flowers bloom!!
この通りはもうすぐ桜の花でいっぱいにでしょう!とても楽しみです!!



By the way, I am really obsessed with this movie these days :D 
You know, "Frozen"!! It was released in November in America, and I saw it at cinema in a few months ago. But still I do love it so much!! Finally, this movie was released in Japan too last week!! You may know it, but it got an Academy Award! Of course the movie it self is great, but also the songs are really fantastic!! I strongly recommend you to see it!!
話はがらりと変わりますが、私が最近夢中になっている映画を紹介したいと思います :D
"Frozen"こと”アナと雪の女王"です!タイトルが違いすぎるんですよね(^^;)アメリカでは昨年11月に公開された映画で私が映画館で見てからもう数ヶ月が経過しているのですが、いまだにはまっています!! そしてついに!日本でも先週から映画館で公開されましたね!ご存知かもしれませんが、この映画はアカデミー賞を受賞した作品としてさらに有名になりました。本編はもちろんですが、曲がすっごく良いんです!!ディズニーの関係者でも何でもないのですが、ぜひ映画館で見ることをオススメします!:)



strange duck ;0
湖のまわりにいる変わったとりさん

2 件のコメント:

  1. 冬が終わりましたね。キャンパスの桜見事な大木、お宅の大きな桜はまだつぼみが堅そうです。3月末開花、4月第一週に満開かなと予想しています。毎年、無料で桜の写真撮影拝借しています。昨年萌ちゃんもデジカメで写していました。4月から高校3年生ですよね!

    返信削除
    返信
    1. 今年は残念ながら我が家の桜は見られませんが、アメリカでのお花見を楽しみにしています!今年も満開の桜をぜひカメラに納めてあげてください :) はい!妹は4月から高校3年生、受験の1年です。

      削除