4/14/2014

Last Weekend -Schooling Show-

Hi! Last weekend was great and I could enjoy!! :)
On Friday night, I had a dinner again with my awesome Chinese friends. I counted how many weekends we have in this semester. Then, we noticed that there are just few. So we did it again!!
こんばんは。先週末はとても良い週末でした。
金曜日の夜はまた中国人の仲良くなった友人たちとご飯を作って食べました。日本に帰るまでにあと何回週末があるかを数えてみたらもうあとほんの数回しかないことに気づき、また集まることになりました。

I promised to teach the way to make "tamagoyaki" at the last time. So, we made it together!
前回、卵焼きの作り方を教える約束をしていたので一緒に作りました。

I made Tonkatsu, Tamagoyaki, and agedashi-dofu. I was so happy that they love all the dishes!! :)
今回はトンカツ、卵焼き、揚げ出し豆腐を作りました。みんなすごく美味しいと言ってくれてすごく嬉しかったです!! :)

While we had the dinner, we talked about visiting the each country. I am planning to go to China in this summer seriously!! And they are planning to come to Japan in next summer!! In this college, there are so many students from China, and I could have many great friends!! I am so excited to visit their country in the really near future, and also I am looking forward to showing them my country!!
In the other day's blog, I got a comment; she commented that the International students are "young diplomats." I thought it is cool and pretty true. We are sharing our own culture and country, sometimes we talk about education system and politics. And we are trying hard to visit the friends' countries. Of course there are many differences in each country, but we can be good friends including them.
夕食を食べながら、私たちはお互いの国に行くことについて話しました、私はこの夏に中国に行くことを本気で考えています。また、彼女たちも来年の夏に日本に来るつもりみたいです。この大学には中国からの留学生がとても多く、たくさんの中国人の友人ができました。本当に近い将来に彼女たちの国に行くことができそうでとてもわくわくしていると同時に、彼女たちに自分の国を見せることを今からとても楽しみです!!
先日のブログで、「留学生は”小さな外交官”ですね」というコメントをいただきました。このコメントを見たときとてもかっこいいなと思うと同時に、本当だなと思いました。お互いの国や文化を共有し、時に教育制度や政治など真面目な話をする。そして、そこでできた友人の国に行こうと試みる。もちろん国によってたくさんの違いはありますが、それも含めてとても良い友人に出会えています。

On Saturday, we had a community show on campus. There were many participants from the regional community.
土曜日は朝から学内で乗馬の試合を行ないました。地域からたくさんの方が参加してくれました。

    

I participated two classes, and I got 2nd and 4th!! :)
I am really satisfied with getting new color ribbons!!
私は2つの種目に出場して、2位と4位をいただきました!!
まだもらっていない色のリボンをもらえてとても満足です!!

Thank you Poco!! <3

3 件のコメント:

  1. 今更なのですが、数々のお料理の食材は簡単に調達できるのでしょうか?
    日本固有の食材、お豆腐、白玉粉、青ネギ等すぐ手に入るのかな~と思っています。
    アメリカへ留学すると、いわゆるジャンクフードに慣れて真ん丸になって帰国する話をよく耳にするので、貴女の努力 拍手拍手。

    返信削除
  2. 簡単に手に入らない食材もたくさんあります。特に私のいる所は田舎なので(^^;)NYやLAなら話は別ですが、、でも、アメリカ全体的に今、日本食がとても人気なのですぐに手に入る食材もあります♪お醤油、お豆腐、白滝、しいたけ、青ネギ、白菜くらいなら近くのスーパーでも調達できます!しいたけや白菜はびっくりするくらい高いですが。。(笑)白玉粉は母が来たときに持ってきてくれたものです(^^)

    返信削除
  3. お母さん持参の白玉粉、これぞ愛だなと感動します。白玉粉を水で練って丸め、ゆでる時に真中を指で押して火が通り易くし、浮いてきたら出来上がりでしたよね。
    追記、最近フェイスブックに登録して飛び回っていたら、貴女のそれにぶつかり、ミッキーマウスと一緒家族4人の写真フライングゲットしました。お宅の桜も散って葉が出始め、今日もお父さんが掃除しておられました。

    返信削除