1/10/2014

Started the Spring Semester!

The Spring Semester classes began on Wednesday. This semester, I am taking four classes and joining both hunt seat and wester team for equestrian.
Before talking about this semester, I want to introduce about the reason why I could come to this college and about the last fall semester :)
水曜日からいよいよ春学期の授業がスタートしました。今学期、私は4つのクラスを履修しており、馬術部ではハントシートをウェスタンの両方のチームに所属しています。
今学期について書いていく前に、この学校に来れたきっかけと前秋学期について少し紹介したいと思います :)

I came to this college with 7 other GSE major students of Hiroshima Jogakuin University in Japan, and we are the first student for this college from our university. This opportunity of study abroad happened because of the Peace and Leadership Summer Seminar in 2012. Some Wesleyan College students came to my university for this seminar.
Wesleyan Collegeに広島女学院大学からの初の学生たちとして、7人の他の学生と一緒にきました。 今回の留学の機会は2012年に行なわれたピース&リーダーシップサマーセミナーをきっかけに実現されました。Wesleyan Collegeから何人かの学生が参加しておりこの繋がりから始まったのです。

@ Hiroshima Jogakuin University

In the seminar, I could have many friends from foreign countries such as America, Vietnam, Philippines. And also, I visited India as a field work. I could have one of the greatest experience in my life through this seminar.
このセミナーを通して、アメリカ、ベトナム、フィリピンなどからの友だちができ、またフィールドワークでインドにも行きました。このセミナーは私の人生において最高の経験のひとつです。
@ India

This Seminar was also held in 2013, and I participated as both a participant and a volunteer stuff. I put 2 links to see about the seminar. So, please go to the links if you are interested in :)
このセミナーは昨年も開かれ、私は参加者とボランティアスタッフの中間のような立場で参加しました。このセミナーについてのリンクを2つ貼りましたので興味のある方は是非ご覧ください。

HJU Peace and Leadership Summer Seminar 2013

http://www.hju.ac.jp/news/2013/12/the-2013-global-studies-peace-and-leadership-summer-seminar.html


As I said before, thanks to this seminar, 8 students could came to Wesleyan College for study abroad in fall semester. In Japan, generally speaking, people tend to think that "study abroad" means "study English to communicate." However, our study abroad was different from it, and we came here to learn some certain subject in English. I put the link of our blog in last semester :)
このセミナーを終え、Wesleyan Collegeへの半年間留学の話をいただき、昨年の秋学期には8人の学生を受け入れてもらうことができました。日本では、よく「留学に行く」というと「英語を勉強しに行く」と捉えられがちです。しかし、私たちの留学の目的はそれとは違い、何かの科目を英語で学びに行くという目的できました。秋学期にみんなで更新していた留学ブログのリンクを貼らせていただきます。

http://gsewesleyan.blogspot.com/

It is my second experience of study abroad. However, last time was in high school, so the aim is really different. The last semester was really good one with my friends from same major. In this spring semester, only I am staying in this college. I am making this semester one of the best experience in my entire life!!
私にとって今回の留学は2回目の経験なのですが、前回は高校での留学だったので目的が全く違い、新しい経験をさせてもらいました。秋学期は同じ専攻の友人たちと一緒に留学、今学期は私のみ残っています。今回の留学を私の人生において最高の経験にできるよう頑張ります!!




0 件のコメント:

コメントを投稿