2/02/2014

First Hunt Seat Show in 2014

I'm back! We had a hunt seat show in this weekend.
It was at the Georgia Southern University,  and it took about 2-3 hours by car to get there. It was a first hunt seat show in 2014 and a fourth time for me in America.
ただいま帰ってきました!乗馬の試合に行ってきました。ジョージアサウザン大学で行なわれ、車で2、3時間のドライブでした。私にとってアメリカで4回目の試合でした。


In America, there is a Association which calls IHSA. And it helps college students to do equestrian. For horse shows, we do not need to bring our horses, and we ride on the horses which the hosting school has or prepares for the show. It help us to save money to do this sport. I feel how equestrian is familiar in this country compare to Japan, and I love it so much!
アメリカにはIHSAと呼ばれる連盟が存在しており、学生の馬術を支援しています。試合のために私たちは各自の馬を会場に持っていく必要がなく、主催大学の馬、もしくはそこが用意した馬に乗って出場します。このシステムは学生が馬術をする上でのコストを下げ、私たち学生はとても助けられているのです。日本に比べてどれだけアメリカでは乗馬が浸透しているかをとても感じると同時に、とても素敵なシステムだと思っています。



I could not get any place this time, but I could have a great weekend. I will do more practice and do my best for the next show, which is two weeks later!!
残念ながら、今回は入賞することができなかったのですが、とても良い週末を過ごすことができました。2週間後に控えている次の試合に向けてまた練習を頑張ります!

Thank you!


0 件のコメント:

コメントを投稿