2/25/2014

Equestrian Club Activity

Hello. I will introduce a activity in Equestrian Club today.
In February, we had some activity for fund raiser for the equestrian team and equestrian center.
こんにちは。今日は馬術チームを支えてくれている馬術クラブの活動について紹介したいと思います。2月は馬術クラブでの資金集めのための活動が2つありました。集まった資金は馬術チーム、馬術センターのために使われ、私たちチームの活躍には欠かせないものです。

One was in the Wesleyan Market in a weekend. This market is held once a month. Honestly, it was a first time to go to there. Many local people come to our campus, and some people sell some products such as vegetables handmade stuff.
ひとつはウェズリアンマーケットで行なわれました。このマーケットは月に一回大学の敷地内で開かれます。正直、今回初めて行ったのですがとても面白かったです。このマーケットには地元の方たちが集まり、手作りの商品や野菜などを売っています。このマーケットに野菜や蜂蜜を目的に来る方もいます。

 


This is our corner. We sold key chains which are from reins, painted horse shoes, cupcakes, and coffee and tea.  
私たち馬術クラブは手綱から作ったキーホルダー、ペイントを施した馬蹄、カップケーキ、コーヒーと紅茶を売りました。

there is a Alpaca!!!!
なんとアルパカが来ていました!!

The other one was a Valentine's day fund raiser. We sold flowers :)
I also received one from my friend <3
もう一つはバレンタインデーに合わせた資金集めでした。私たちはお花を売りました :)
私も友だちからお花をもらい素敵なバレンタインデーを楽しめました♡

In Japan, girls give some chocolate to boys. However, American style is opposite, so boys give some presents to girls. Since this school is women's college, I saw just some presents between girls. However, some of my friends got presents from their boyfriend. This kind of cultural difference is also interesting!
日本では、一般的にバレンタインデーというと女性から男性へ贈り物をするというイメージですが、アメリカではその逆で、男性から女性へプレゼントを渡すのが一般的です。私の大学は女子校なので周りでは女子同士でのプレゼント交換しかありませんでしたが、友人の中には彼氏からプレゼントをもらっている子もいました。こういった習慣の違いも面白いですね!


0 件のコメント:

コメントを投稿