5/01/2014

International Festival

Hello. As I said yesterday, I will write about yesterday's event! :)
We had an International Festival. It was organized by AXIS, which is an International club of Wesleyan College.
I performed a Japanese dance and contributed to a Japanese class's performance. 
昨日言ったように、今日は昨日のイベントについて書きたいと思います。
昨日はインターナショナルフェスティバルがありました。これはAXISというWesleyan大学のインターナショナルクラブによって主催されたお祭りでした。
私は日本舞踊の披露と日本語クラスのパフォーマンスに協力をしました。

Performed a Japanese dance

with Japanese class's students

When I get these kind of opportunities, I always feel the importance to know our own culture. At the same time, I thank my parents for having given me some chance to learn about Japanese culture. Since I leaned a Japanese dance when I was small, I can perform it. I am so glad that I could receive this opportunity to  show a part of Japanese culture.
このような機会をもらうと、いつも自国の文化を知ることの大切さを感じます。そして同時に、日本文化を幼い頃から習わせてくれた両親には感謝です。日本舞踊も小さい頃の経験があるからできることです。今回、日本を紹介することに参加できてとても嬉しかったです!

fashion show
I also showed my costume in the fashion show :)
ファッションショーにも参加 :)

with my friend from Taiwan♡

with my friend from Nepal♡

with my friend from South Africa♡

2 件のコメント:

  1. 着物でのパフォーマンス大人気だったでしょう! 輝いているのもまずご両親の愛情からスタートよく判っておられる。AXISは国家間の連合という意味合いが?最後の集合写真沢山の留学生が集まっておられますね、本当に良い体験をされました。こちら広島はあすからフラワーフェスティバル、萌ちゃんダンス部で出場されると以前お母さんから聞いています。なんとか天候には恵まれそうです・・元気でね

    返信削除
  2. 最後の集合写真、たくさんいますが、これはまだ留学生全員ではないんです!この軽く2倍以上はいますね!!本当に国際色豊かな大学です。
    萌愛も高校最後のフラワーフェスティバル。天気がいまいちになってきているようで。。妹は愚痴っていました。持ち直すといいんですが・・・

    返信削除